onsdag 11 februari 2009

Snart på resande fot

Resor inom Europa...Story of my life. Tre länder ska avverkas på tio elva dagar både i jobb och privatsyften. Eller privat och privat, kvinnoförbundet har anordnat en resa till Bryssel för de som är intresserade att lära sig mer om hur EU fungerar.



Själv har jag bott där i tio månader under min studietid och gjort praktik på Europaparlamentet vilket var en av de bästa erfarenheterna jag någonsin haft. Dessutom trivdes jag otroligt bra i Bryssel, vilket säkert hade att göra med att jag kände mig hemma där bland människor från alla Europas hörn. För att inte tala om hur spännande det är att vara mitt i Europapolitikens centrum när det är just det man är intresserad av.



Men innan Bryssel ska jag och kvinnoförbundets politiska sekreterare hinna med tre dagar i vackra Budapest där vi ska föreläsa om jämställdhet och kvinnor i politiken på Robert Schuman Institute. Detta ingår i jobbet (hur bra är inte det?) men det känns onekeligen som ett privilegium. Då det är Alla Hjärtans Dag på lördag och vi bägge är långt borta från våra "hjärtan" skall vi försöka göra det bästa av situationen och unna oss lite sightseeing och fohoppningsvis lite spa. Det är vi värda!

Återkommer med reserapport innan den tredje resan...som går till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar