söndag 22 februari 2009

Viel zu früh...


Alldeles för tidigt, närmare bestämt klockan 03.20 svensk tid, ringde väckarklockan på mitt hotellrum i Kiev i morse. Men eftersom planet skulle gå innan sex och taxin väntade utanför var det bara att låtsas som ingenting och kliva upp. Min kropp har efter den senaste tidens resor blivit så förvirrad av alla tidiga morgnar och sena kvällar att den varken vet vad som är upp eller ner. Man undrar verkligen hur våra mest resande politiker gör det? Vara skärpt, pigg, positiv och fräsch trots alldeles för få-timmiga hotellnätter och snabbkaffe på planet. Det kanske är en konst man lär sig på vägen, ungefär som att hålla debatter eller ge intervjuer.





Mellanlandningen i mitt gamla hemstad Munchen blev dock en trevlig överraskning, det bjöds nämligen på gott kaffe och te vid varje gate, något man verkligen uppskattar när man är frusen och trött. Det tillsammans med några dagstidningar och ett litet samtal hemma blev min livhake innan det var dags att stiga ombord planet för sista delen av resan hem till Stockholm.


Innan jag fusksomnade på planet hann jag dock rekapitulera de senaste dagarna i minnet: jobba undan (nästan) allt som samlat sig under Brysselresan på torsdag -check! Varit på Désirées jättetrevliga 50-års fest - check! Ätit middag med goda vänner på indisk restaurang - check! Varit i Kiev, träffat partners, representerat KIC och planerat framtiden - check!, Skrivit motioner till Kvinnoförbundet - check!, och slutligen kommit hem - trött men lycklig - check!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar